Alla inlägg under april 2007

Av Emma Danielsson - 27 april 2007 19:47

Sitter och tittar och lyssnar på valmusik.

Någon har lagt in låtar som handlar om parodier på partiledarna, med tecknad film i på partiledarna. Dom är jätte kul.

Särskilt den med Göran Persson och Anita

Anitra Steen och Göran Persson

Göran Hägglund

Lars OhlyPeter Eriksson & Maria Wetterstrand

Lars Lejonborg

Anitra Steen och Göran Persson

Maud Olofsson





Av Emma Danielsson - 27 april 2007 13:11

Var på körskolan idag. Körde med bosse. Han var jätte bra. Den som jag trivs med bäst hitils. Bra att jag ska köra med honom nästa vecka =).

Idag övade vi på växelpedalen. och hur jag skulle bromsa och kopla i rondeler. Vi körde på branta backar, mycket vänster svängar.Jag har en dålig vana att jag gärna trycker på kopplingen samtidigt som jag bromsa. och det måste jag vänja mej av vid. Körningen idag var lärorik, och det känns som den gick oki. visst jag glömde bort ibland och bromsade samtidigt som jag tryckte på koplingen. men jag försökte tänka på det osv.

Men det var skönt att köra med en körlärare som jag slappna av lite med iallafall. visst jag spänner mej lite, men är betydligt mer avslappnad med honom än den jag hade iförgår.


ikväll ska jag och robin ha myskväll.

så snart ska vi gå ut i det vackra vädret, sen ska vi handla.


Sen på måndag är jag och robin bjudna till några av mina släktinga på nässelsoppa.

Jag älskar verkligen nässel soppa. och dom vi ska till, gör en helt underbar nässelsoppa. hon är otroligt duktig på att göra mat. tuvär jobba jag på eftermiddagen, så jag hinner inte stanna så länge. men hinner iallafall vara där 3 timmar.

Av Emma Danielsson - 25 april 2007 16:01

Körningen idag gick föjävligt.

Min tid blev flyttat. Han jag skulle kört med först, kunde inte köra den tiden, så jag fick köra med någon annan.När jag kom dit på eftermiddagen igen och skulle köra. viste den andra körläraren inte om det. Så han verkade bara almänt sur. Så under hela lektionen kändes det som om han helst ville vara hemma istället och dricka kaffe. När jag bara kört några minuter, stanna jag vid trafikljusen. Då stanna någon idot ca 50 cm bakom min bil. Vägen lutar uppot, så min bil börja rulla lite lätt när jag ska börja köra. Då tutar den bakom mej i högan sky. Och körläran värkar bara irreterad och längtar tills lekionen är slut. Så jag kände mej ultra stel och stressad. fick massa motorstopp.

Så jag hoppas att lektionen på fredag går bättre.

Idag kändes det som jag bara ville skita i hela trafikskolan och körkortet. men kommer kämpa vidare, även om jag känner mej totalt värdelös.

Av Emma Danielsson - 24 april 2007 18:05

Började på körskolan i måndags.

Tuvär så är jag rätt värdelös på att köra. själva körandet tror jag går oki, men det är jätte svårt att stå i en backe på dragläget utan att få motorstop. Jag hoppas verkligen jag kommer fixa att få körkortet. och att inte alla lektioner går åt att lära mej stå stilla i backe på dragläget utan att trycka på bromsen. Sen fick jag lära mej hur jag skulle hålla växelspaken. man ska vara lätt till handen inte så hård hänt som jag är. jaja förhoppningsvis lär jag mej försmåning om =), även om det ser lite dystet ut nu. Men jag plugga hårt och har trevliga kurskamrater.

ska träffa mamma imorgon. Är ledig några timmar mellan teorin på morgonen och lektionen på eftermiddagen.





Av Emma Danielsson - 20 april 2007 14:32

Har fixat mitt körkorts tilstånd nu. Har ringt dom på länstyrelsen ett par gånger bara denna veckan. Och idag hade hon äntligen lyckats få körkortstilståndet fixat. Dom hade ringt runt där imellansej för att lösa det. Man löser inget, om man inte är envis =) . Pappret om det får jag nästa vecka. Men jag har registrerat körkortstilstånd från och med idag.

 Så på måndag ska jag börja på körkskolan =)

Av Emma Danielsson - 18 april 2007 19:58

Träffade mamma och johan idag. Vi promenerade runt växjö sjön. När vi kommit halvägs så började det hagla, blöta hårda stora hagelkorn. Så vi var dygnsura när vi gått klart.

Av Emma Danielsson - 17 april 2007 22:10

Har varit i jönköping idag. Kollade tanden dom drog fram för 2 årsedan. tanden såg ut att sitta bra. men jag måste kontakta en tandläkare för att skaffa ett gnisselskydd. Jag gnistrar tänderna väldigt mycket. och det kommer gå på 2000-3000 kr =(. jaja nu vet man vad pengarna från skatten kommer gå till..suck...


Efter jag varit i jönköping åkte jag till vaggeryd och träffade en vän. hon bjöd mej på pitzza, sen åkte vi hem till henne. Var jätte kul att träffa henne igen. man blir gald av henne =0)

Av Emma Danielsson - 16 april 2007 13:01

irreterande.... försökte få tag på länstyrelsen i 1 timme idag.

Skickade in mina papper om körkorts tilstånd för 2,5 vecka sedan.

Normalt ska det bara ta några dagar att få det.

Men jag råkar ju ha damp. fick en diagnos som 9 åring. Jag har en mild variant av damp, men det mesta skulle växa bort tills vuxen ålder.

men pågrund av den diagnosen, var en läkarkunsult tvungen att kolla på mina inlämnande papper och det dra ut på tiden.

Hallå jag har aldrig haft några problem med min damp, men det ska väll inte ta  2-3 veckor längre tid att få körkorts tilståndet bara för att jag har en väldigt lätt variant av damp.

Det enda som omgivningen idag kan se det, är när jag prata telefon b.l.a . jag måste pilla på något då (ex, kludra, skriva osv)


blir skitsur om jag inte få mitt körkort tillstånd, har tagit ledigt från jobbet för intersiv kursen på körkolan. har dessutom bokat in massa jobb, så jag har ingen anning om jag kommer kunna ta en kurs senare. antagligen inte (fundera på att plugga till hösten och jag jobba hella sommaren). Men man ska faktisk kunna begära att det inte ska ta 3 vekor för att få ett körkorttilstånd, tycker jag

Presentation

Omröstning

Vad bör man göra åt dess ipod. Som fjortisar spelar skyhögt i bussarna/tågvagnarna?
 Skaffa en lag som förbjuder detta
 Låt dom spela
 Klar dom har rätt att spela hur högt dom vill
 Ha rätt att slå eller stampa sönder deras ipod
 kasta ut dom från bussen/tåget
 slå ner dom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards