Alla inlägg under maj 2007

Av Emma Danielsson - 2 maj 2007 17:36

Skulle iväg imorse och köra i växjö. Min buss skulle gå kl.10.25 från stationen i Alvesta. Klockan ca 10.20 kommer en buss som ska gå till växjö. den ställer sej på hållplatsen som bussarna till växjö ska gå ifrån. ca 15 passagerare stiger på bussen. Tiden går, busschafören sitter där lungt och stilla, vid klockan 10.30 går hon ut och prata med busschafören som precis kommit och ställt sej på platformen till ljungby. När klockan nästan är strax efter halv, fråga någon varför hon inte kör. Hon svara lungt:

Dena bussen går inte fören kl.10.40 Någon fråga henne, men denna bussen skulle väll gå kl 10.25

Hon svara:

Nej, det var den bussen som precis körde. Men den bussen var 5 min sen.

Hon regerade inte att 15 pers kliver in i bussen vid 10.20 och alla beställer biljetter till växjö, och hon fattar inte att dom ska med bussen kl 10.25 utan tror på allvar att de vill sitta och glo i en buss i 20 min.

Hon står dessutom på hållplatsen bussen kl.10.25 skulle ha.


Och den andra busschafören reagera inte heller på att det sitter fullt med passagerare i den andre bussen men ingen hoppa på hans buss vid stationen.. hallå, tänker inte folk.

De busschaförer jag brukar åka mellan Moheda och Alvesta med är verkligen kanon. Men tuvär verkar det finnas busschaförer som är helt upp i det blå

10 av 15 pers i min buss ringde till skola/jobb/vänner osv, för att de blev sena till stan.

Av Emma Danielsson - 1 maj 2007 19:57

Har precis varit och ätit midag hoss farfar och gunvor

Blev bjuden på nässel soppar med ägghalvor till förätt, kyckling med potatis och sås till värmrätt och raberbepaj med vaniljsås till efträtt. Det var jätte gott.

Fick även träffa kia (gunvors dotter) och kalle (kias son)

 Hade jätte trevligt =)

Och maten var jätte god, särskilt nässelsoppan

Av Emma Danielsson - 1 maj 2007 11:13

Fårsöker gå ner i vik.

Började förra veckan.

Har hitils gått ner 1,5 kg sen förra vecka.

Har börjat rör på mej mer. Tänka mer på vad jag äter och börjat dricka mer vatten. Och stresa mindre

Få se hur det går

Målet är än bätre hälsa, bätre magen (Magen kan vara konstant svulle vissa perioder) och regelbunden mens(hatar att inte veta när den kommer, det kan ta allt mellan 5 veckor till 4 månader imellan gångerna).



Av Emma Danielsson - 1 maj 2007 08:52

Körningen går sakta med säkert framåt.

Fast jag e kass på att köra =/. Övar fortfarande med att få växelspaken rätt, hur jag ska koppla i backe, kurva, rondel, järnvägskorning.

Läraren jag har är jätte bra. Man jag blir assnervös så fort jag kör med en körlärare. och jag lär mej så sakta =(

Känns som jag aldrig kommer någon vart. Nästa gång ska vi öva på stanna i backe. usch tänk om jag är så värdelös att jag måste andvända mina 30 lekioner bara åt att växla =( Tyckte att 30 lekioner lätt jätte mycket. nu är jag inte så säker längre.

Presentation

Omröstning

Vad bör man göra åt dess ipod. Som fjortisar spelar skyhögt i bussarna/tågvagnarna?
 Skaffa en lag som förbjuder detta
 Låt dom spela
 Klar dom har rätt att spela hur högt dom vill
 Ha rätt att slå eller stampa sönder deras ipod
 kasta ut dom från bussen/tåget
 slå ner dom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards