Alla inlägg den 18 mars 2007

Av Emma Danielsson - 18 mars 2007 20:23

Sitter och kolla på en dokumentär om Torsby. Jag tyckte det var öde att bo i Torsby, eftersom det gick så dåligt med förbindelse.Men dom har endå 4 mataffärer, var av en är en riktigt stor mataffär (de andra är normal stora). Plus att de hade endå endel affärer, 2 klädaffärer, systembolaget, apoteket, småblockaffär, 2 blomsteraffärer, garnaffär, 4 pitzzerier, kinaresturang, grekisk resturang osv.Vill inte flytta upp ditt, eftersom samhället var litet (det var 11 mil till närmaste stad), och där fanns inga jobb. men dokumentären framställer ungefär Torsby: ! lanthandel, 1 systembolag, 1 apotek, ca 50-100 boende och massa skog. Hallå.. Torsby är ett litet samhälle inte en by.Hoppas inga kollegor sett dokumentären. De måste ju tro att jag bott i en stuga i skogen och att drick öl framför lanthandel, vorre äns enda tillgång till nöje.

Av Emma Danielsson - 18 mars 2007 12:44

Såg att det fanns två upplagor av valhalla serien numer 2, Och dom har olicka namn: Vallahall 2- Tors hämd och den är tryckt 1980. Sen har dom en upplaga 1988: Valhall 2- Tors brudfärd.Undrar varför dom döpt om den? Och om det är någon skilnad.La ut mitt exempel Valhalla 2- Tors hämd på Tradera, utropspriset la jag bara på 65 kr, så jag får se om någon vill köpa den =).

Av Emma Danielsson - 18 mars 2007 12:22

Har precis slutat jobba för dagen. Previs lagom arbetspass. Börja kl.7 och slutar kl.12 Sen så har man hela dagen kvar.USch bara regn och åter regn. Känns så trist med detta vädret. Tror jag ska laga lite varm chocklad och kolla på förhäxad när jag kommer hem

Presentation

Omröstning

Vad bör man göra åt dess ipod. Som fjortisar spelar skyhögt i bussarna/tågvagnarna?
 Skaffa en lag som förbjuder detta
 Låt dom spela
 Klar dom har rätt att spela hur högt dom vill
 Ha rätt att slå eller stampa sönder deras ipod
 kasta ut dom från bussen/tåget
 slå ner dom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards