Alla inlägg under februari 2007

Av Emma Danielsson - 12 februari 2007 14:06

har precis ätit. Lagade ungsbackad kyckling inlindad med beckon, serverade med mackaroner och ungskokta grönsaker.. mums.. =)Rätt lätt att gör med1 Kycklingfile1/3 packet beckon2 tsk mjukost med smak av feta och soltorkader tomater.2 msk rödvin1 msk olivoljaMan lägger på 2 tsk mjukost på kycklingfilen, sen linda man bara om beckon. Lägger det i en ungsform med valfrtitt blandade grönsaker ex morötter, lök. häller på oljan och vinet.Sen ställer man ungnen på 200 grader, sen är kycklingen i ungen tills kycklingen är genom stekt. Man bara skät ett litet snitt i kycklinen och tittar efter så kycklingen är genomstekt. Det tar ca 1 timmeBlev jätte gott =)

Av Emma Danielsson - 11 februari 2007 23:11

Jag är trött. har varit jätte trött idag. Haft ont i huvudet och kännt mej allmänt frånvarande- Mitt iq idag har legat väldigt lågt och minnet betydligt sämre.Ska strax gå och lägga mej, känner mej illamående. Brukar bli illamående när jag haft huvudverk eller sovit för lite, eller ätit eller druckit för lite.. slarva med det mesta =(Imorgon är jag ledig, så då ska jag bara sova hela dagen. Det ska bli så underbart.Var på Östragård idag, under min midagsrast. Hittade två biliga skräckböker =).. så jag hoppas dom är bra.Men nu ska jag gå och lägga mej. Ska läsa lite tant snusk först, så jag tömmer hjärnan. Finns inget mer avslappnande än att läsa tandsnusk. Det får en att slappna av,hjärnan behöver inte anstränga sej med att tänka, utan bara vila med i bokens innehåll. Finns böker som är mycket mycket bättre än tantsnusk. men få böket som rensa hjärnan så som tant snusk.

Av Emma Danielsson - 9 februari 2007 00:28

Lyssnade på en konserr idag på Cafe the lux i Växjö.Konserän var oki.Det började med att vi fick lyssna på en skiva i över 1 timme, en totalt världelös skiva med hasch låtar blandat med indisk hip hop. Låtarna var ofta en mening som man spelade i 10 min. Totalt värdelös musik. Sen hade dom ont om stolar. Man kände verkligen att inatt kommer alla gäster sitta två och två i sina sänga och gunga i takt till minerna av de hemska låtarna från skivan.40 min försenat började äntligen Caj karlsson spela.Vissa låtar var kanon bra =)Jag hittade varsin pall åt mej och Robin.Tuvär var låtarna lite för lika varandra, men vissa låtar var underbara, andra oki.Fast jag håll med Karin om att hans musik borde spelats istället på ett uteställe med massa stollar och bord. Det skulle bli mer stämning då.Sen efterkonseren vill jag köpa läsk och gick till Mac donalds, tuvär hade dom stängt, två min innan =(Det var jätte kul att träffa karin =). Har inte träfat henne på 3 år. Fick träffa hennes pojkvän med, dom har nästan varit ihop i 3 år. och jag har aldrig träffat honom innan. Känner mej lite osocial, som träffar mina kompisar så sällan =(

Av Emma Danielsson - 8 februari 2007 17:52

Vad sur jag blir. Läste några inlägg i ett forum. Såg några inlägg från samma person. Blev bara arg när jag läste hennes elaka och helt korkade komentarer.Hur tyckte först och främst att man kan få ta hål i öronen som 1 åring, för man vet ju endå inte om det gör ont på ungen (jaha, som om barn inte skulle ha känsel eller vadå).Sen läste jag hennes presentation där hon klanka ner på föräldrar som inte vill låta andra ta del av organen av deras barn. Hon resunerade att vill inte föräldra låta andra ta del av barnets organ, så skiter föräldrana helt enkelt i andra barn än deras egna. Skulle jag få barn någon gång i framtiden, och skulle dom dö, så skulle jag låta andra barn ta del av denns organ.. Men jag förstå folk som inte orkar med att man skär i deras barn, Och man är deftentivt inte känslokall om man inte låter någon docktor skära i äns barn.

Av Emma Danielsson - 7 februari 2007 22:18

Lekte lite på en sida jag hitade länkad till på Karins blogg.Testade att göra en egen docka.

Av Emma Danielsson - 7 februari 2007 17:15

Ska snart åka och tränna, åker om 30 min. Ska styrcketränna lite.Ska försöka skärpa mej så min kropp funkar. Fundera på att köpa tabbleter på hälsokost som ska få hormonerna att bli normala. Men har inte råd med det denna månaden. så tränna jag så kanske kroppen blir lite glad iallafall. Antar att det är fetman som gör gör hormonerna i obalans.

Av Emma Danielsson - 5 februari 2007 15:14

Presentation

Omröstning

Vad bör man göra åt dess ipod. Som fjortisar spelar skyhögt i bussarna/tågvagnarna?
 Skaffa en lag som förbjuder detta
 Låt dom spela
 Klar dom har rätt att spela hur högt dom vill
 Ha rätt att slå eller stampa sönder deras ipod
 kasta ut dom från bussen/tåget
 slå ner dom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards