Alla inlägg under oktober 2008

Av Emma Danielsson - 27 oktober 2008 12:38

Kan aldrig låta bli att handla på www.adlibris.com
Dom har betydligt biligare böker, serier och manga än ute in butikerna.
Känner mej som stamkund där =)
Sen att dom ofta har portofritt, gör ju inte att jag beställer där mindre sällan.
En av bökerna jag bestälde sist var:

Grimms Manga.
Författaren har gjort om klassiska sagor som är skrivna av bröderna grimm.
Man ser de klassiska förgurena fast händelsebelopet och utseende och kön, skiljer sej lite från orginalen. seriepocketern inehåller flera sagor. Bland annat rödluvan och vargen, hans och greta, två bröder, rapunzel.
Min favorit är Rapunzel.
Pojken Rapunzel blir inlåst i ett torn.Hans långa hår hänger ner från tornfönstret och når enda ner till marken.
Endag kommer en bondflicka förbi. Hon hör någon sjunga så vackert, så hon blir nyfiken och klätra upp. Hon börja ofta hälsa på rapunzel.
Men en dag så märker rapunzel att det inte är flickan som klättrar upp, inte heller är det den elaka häxan. Utan en mycket arg man. Som tycker att nu måste rapunzel tar sitt ansvar. Sen kommer häxan, och han skäller ut henne, för att ha fostrat sonen så dåligt. Rapunzel titta ut genom fönster och ser att bondflickan som ofta kommit dit är höggravid nu.

Av Emma Danielsson - 27 oktober 2008 12:15

Var lat igår. så jag lagade en enkel och snabb kvällsmat.

Tilllagade pitzzarulle:


1 tortilas

krossadtomat

organo

2 skivor peparoni

konserverad champinjon

2 skivor ost.


hälde på krossad tomat på 1 tortilasbröd

smulade på organo.

la på peparonin och champinjonerna. Skivade 2 skivor ost och la på.

La på gallret i ugnen. satte ugnen på 150 grader. När osten smält tog jag ut tortilasen. Rullade ihop den. Sen har man en jätte god pitzzarulle.

Snabbt enkelt och gott

Av Emma Danielsson - 26 oktober 2008 10:48

åå vill börja sy igen.

Vill till denna textilbutiken och köpa tyg.

Synd att det är en bit att köra bara =(.

Av Emma Danielsson - 25 oktober 2008 10:17

Lagade ungsbakade köttbullar igår.
De blev jätte goda.

Hade i ca 800 gram blandfärs.
1 dl ströbröd
1 ägg
40 gram roculla
1 lök
3 stora champinjoner

Hackade rocula,löken och champinjonerna smått.
Blandade ströbröd, ägg blandfärs. Sen hälde jag i grönsakerna och blandade ihop.
Sen rullade jag stora bollar. I mitten la jag en bit fetaost i varje boll. sen tog jag en bit lufttorkad skinka och rullade på varje boll (låt fetet vara kvar, det smälter bort i ugnen). Gjorde några bollar utan skinka.
Sen la jag alla stora bollar i en ungsform. Satte ugnen på 150 grader. Sen lät jag köttbullarna ligga där i tillsa dom var genom stekta.
Dom blev jätte goda.Dom blev rätt mäktiga med



Av Emma Danielsson - 25 oktober 2008 10:15

La in lite bilder från mobilen till daton idag.

La ut lite ego bilder på mej. En bild på johan (min bror) och hans Emma

Av Emma Danielsson - 24 oktober 2008 21:47

Min näsa har blivit en istapp.

Har aldrig frysit om näsan för. men de senaste månaderna har näsan förvandlats till en istapp. Jag kan vara svettig och varm, näsan är endå iskall. är jag kall är näsan deftnetivt iskall.

Hur tussan värmer man en näsa?

Det är jätte störigt att ha en näsa som känns som den ärgjord av is

Av Emma Danielsson - 24 oktober 2008 17:30

Tyckte synd om mej själv idag.

Såg en kanon snygg tröja på kupan för 50 kr.

Färgena på den hade passar perfekt till min hårfärg och hy.

Har aldrig sett en likadan tröja innan heller.

Det var bara ett problem. Eftersom det är begagnat så har dom bara en tröja. Tröjan var i storlek L. och då inte stor i storleken, utan den var lika stor som en normal M..suck..


Men handlade lite på kupan iallafall. Köpte 4 tantsnuskböker. 3 stycken för 3 kr styck och en för 5 kr.

Av Emma Danielsson - 24 oktober 2008 17:24

hmmm.

vet att många tycker jag ser yngre ut än 27 år.

Men dagens busschaför bör nog skaffa glasögon.

Skulle ha en bussbiljett hem från växjö. Får en skolungdomsbiljet (det gäller upp till du går i 9:an).

Det skumma är att det är andra gången på 2 år dom håller på att skriva ut en barnbiljett till mej.

Nej, jag ser inte ut som 15 år.. lovar..(de flesta tror att jag är mellan 21-25 år). Har fårt frågan en gång om jag gick komvux eller gymnasiet i våras (pluggade engelska då)

Presentation

Omröstning

Vad bör man göra åt dess ipod. Som fjortisar spelar skyhögt i bussarna/tågvagnarna?
 Skaffa en lag som förbjuder detta
 Låt dom spela
 Klar dom har rätt att spela hur högt dom vill
 Ha rätt att slå eller stampa sönder deras ipod
 kasta ut dom från bussen/tåget
 slå ner dom

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards